Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
L'ETOILE de NORMANDIE, le webzine de l'unité normande
Visiteurs
Depuis la création 4 673 951
Archives
26 juin 2019

Une nouvelle chronique normande proposée par Gilles MAUGER

Mait'Gires, l'autre, à savoir Gilles Mauger nous propose l'une de ses chroniques normandes dont il a le secret: voici donc, comme à l'accoutumée sur l'Etoile de Normandie, la dernière éditée (dans les pages de l'Eveil de Pont-Audemer):

Chronique de Gilles Mauger pour l"Eveil de Pont-Audemer

COMME DISAIT MA GRAND MERE

A n’a ramolli queuques mètes. Se dit d’une dame très portée sur la chose.

VOCABULAIRE NORMAND

Supaer, boire en aspirant a pour origine scandinave supa, boire en aspirant.

DO YOU SPEAK NORMAN ? Yes you do but you don’t know it.

Ability, compétence vient du vieux normand ableté, abilitie.

EUNE TITE HISTOIRE

comment-acheter-une-voiture-ancienne

Affaire

_ Boujou man Nono, qui que tu catouilles anhuit ?

_ Boujou Maîte Jean, cha va ti couomme vos volez ? Vos veyez byin, j’sieus en souen d’remater c’te veiture-là. Est pou ma bourgeouèse.

_ Tan govern’ment ? Mais a sait pin cacher.

_ Si, si ! A vient jeuste d’avei san permins d’cacher. De fait, ils li ont baillé vu qu’cha faisait la dozième feis qu’all le passait. I z’ont eu la pitié d’alle. Est délicat. Pas ? A quéraunte-déeus auns ch’était inespéré. Supadant, mei, cha m’affreule pin trop.

_ Ah bouon mais pouqui ?

_ Covaincu qu’all l’arait janmais, j’y avais donc promins que, quanqu’all arait san permins, j’y f’rais présent d’eune veiture. Su qu’i fait, qu’à c’t’heu, j’sieus cotraint d’li en offri eune. Pas ?

D’ce coup d’temps-là, j’ai réponu à eune annonche su la « raide bouonne ratire ». Ch’était eune tite vieuille qui volait s’débarracher d’cha vieuille étau. J’vas vos di : J’ons nasé la bouonne affai.

_ La « raide bouone ratire » ? Ryin qu’eul nom cha sent la volerie, c’t’affai-là. Dis ! All a pin l’ai touote janette. No crérait eune vieuille clito des années octante. A deit avei queuques kilomètes eudssus l’écoreu.

_ Nan, nan ! Creyez pin cha, all a seument trente chin mille kilomètes. All est couomme neue. Eune janesse.

_ Trente chin mille en anchiens francs ou en neuros ? Ah, ah ! All est bouonne. Pas ?

Couomme neue, tu dis ? Touot risant vieuille putôt. Pas ? T’as pin r’luqué la carocherie, all est touote rouilleye. No crérait qu’all a couoché d’rors tandis vingt ans. Va fallei qu’tu glues des auto-gluants pou camucher les houlettes. Des auto-gluants, des étaus-gluants putot, ch’est l’moment d’eul di. Pas ? Pis all a queuques boches. A d’vait entribouiller marche eudvant et marche arriè la grind mé.

_ Vos surfaisez toujou, Maîte Jean, les boches cha s’veye pin quanqu’no est euddans. Pas ?

_ Pis dis, l’dedans est pin tréluisant eune toute. No crérait qu’all a sarvi de poulier des anneyes durant. Y a du nettiage à fai. Du scrappage méime. Tu vas poveir t’anérer jusqu’à vacanches.

Pis l’moteu qui qu’i dit ?

_ Raide seuperbe. J’ai gindé l’capelot et, miraque, touot était-là. I manquait brin de rien. Y avait bié queuques nins d’mulots pis d’lérots. J’ai caché les bestiaos pis j’ons dénindé. J’ai approprié tout cha. Les mulots m’ont bié maqué queuques fis éclectiques. Mais aisés à remplacher.

Et pis, couomme j’y disais qu’i d’vait pus y avei biaucoup d’huile euddans l’engin, la tite mé m’a méime fait présent d’un lite d’huile d’olive virge estra pou copléter. Est eune affai qu’euj vos dis.

_ T’as payé cha cobien ?

_ Chinq mille.

_ Chinq mille ! Mais ch’est coupé d’prix pou eune vieuillerie parelle. All arait dû t’bailler d’l’ergent pou la débaracher d’çu mouché d’ferraille.

_ Vos surfaisez oco, ilà, Maîte Jean. Passe que la roe du coffe est neue et la quatrième vitèche a janmais sarvi.

Qui qu’i dit ?

Catouiller : chatouiller ; En souin : en train ; Remater : réparer ; Cacher : conduire ; Permins d’cacher : permis de conduire ; Baillé : donné ; Affreuler : arranger ; Réponu : répondu ; Raide bouonne ratire : le Bon coin ; Etau : auto ; Naser : renifler ; Clito : Clio ; Ecoreu : compteur ; Neue : neuve ; Touot risant : flambant ; R’luqué : regarder attentivement ; Tandis : pendant ; Gluer : coller ; Auto-gluants : auto-collants ; Houlettes : trous ; Entribouiller : confondre ; Surfaisez : exagérez ; Tréluisant : très reluisant ; Poulier : poulailler ; Nettiage : nettoyage ; Scrappage : grattage ; Anérer : occuper ; Capelot : capot ; Nins : nids ; Caché : chassé ; Dénindé : oté les nids ; Engin : moteur ; Mouché : tas ; Roe du coffe : roue de secours ;

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité
L'ETOILE de NORMANDIE, le webzine de l'unité normande
  • Le webzine des Normands pour contribuer à la renaissance concrète de la Normandie après la fin, au 1er janvier 2016, d'une division administrative funeste décidée par l'Etat central jacobin en 1956, sans l'avis de nos concitoyens!
  • Accueil du blog
  • Créer un blog avec CanalBlog
Derniers commentaires
L'ETOILE de NORMANDIE, le webzine de l'unité normande
Publicité